lördag 30 maj 2015

Längesedan vi sågs!

Men bilden är nytagen. Våra syrener blommar sent, de har bara eftermiddagssol.
Lägger till några extra bilder som bonus :-)

Bröllop förra helgen, Kära Dottern och hennes Henrik gifte sig. Mingel på Trädgår'ns terrass, den enda vackert soliga och varma dagen vi haft på evigheter. Vilken otrolig tur! Inte sant, Sissel? :-) Tyvärr har jag inga bilder, hade glömt sätta i minneskortet i kameran. Typiskt, eftersom jag faktiskt inte tycker om att ta bilder på kalas. Inte gör jag det bra heller. Det ena är en följd av det andra.

Fotograferade gjorde Andrew Colvin, han är fantastiskt duktig. Har sett en liten förhandstitt, väntar otåligt på resten

Har naturligtvis läst massor sedan sist. Nu är jag, till min förfäran, inne på min sista Maisie Dobbs: A dangerous place. Avnjuter dessa berättelser som praliner. Emellertid är den sammanhängande tråden (åtminstone en av de sammanhängande trådarna) om Maisie Dobbs själv inte lika väl uttänkt som böckerna i övrigt ger skäl att förvänta. Liiite besviken här.

Fastnade av  misstag i TV-serien Barnmorskan från East End. Har missat första säsongen, men läst boken. Tänker nu följa säsong 2, de är så söta och rara allesammans. Dessutom börjar, till min stora glädje, en ny säsong av GK Chestertons Father Brown. Kanal 8, möjligen på söndagar.


Här har vi dahlior i maj. Trodde det var höstblommor, men tydligen inte. Visst är det stilig färg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar