måndag 18 maj 2015

Maisie-land


Vår rosenapel, helt oemotståndlig!
Lever i Maisie Dobbs värld. Inser till min fasa att jag bara har två böcker kvar som jag inte har läst. Beställde dem raskt från min favoritsajt för verklighetsflykt - Bokus. Alla Maisie Dobbs-böckerna är värda en genomläsning eller till och med två. Den senaste jag höll i min hand: A lesson in secrets utspelade sig dessutom i universitetsmiljö. Gjorde den extra läsvärd för min del. Nu måste jag vänta tills slutet av veckan innan jag kan försvinna in i Maisie Dobbs-land igen.


Har under tiden Flavia de Luce-deckare nr två: Mord är ingen barnlek av Alan Bradley att tillgå. Läste den första för någon vecka sedan. Flavia lever på 1950-talet, är 11 år, något brådmogen och väldigt intresserad av kemi. BBC har köpt upp denna kanadensiska trivsel- och pusseldeckare (6-7 stycken redan) för att göra TV-serie. Hoppas, hoppas SVT köper, det här är kul!

För er som inte tröttnat på min Japan-resa:
Modern, faktiskt ganska välkänd byggnad i Tokyo. Visst är detta också kul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar