tisdag 11 maj 2010

Claudine har kommit!

Nix, hon kom inte med tåget, hon kom per post. Har äntligen fått min efterlängtade bok (böcker, 4 st sammanslagna) av Colette. Har letat efter dessa sedan jag såg en filmatisering för mer än 20 år sedan. Känns bra att veta att jag har något att läsa när jag är klar med Deverry-serien. Har nu bara 10-11 böcker kvar.
Måste puffa för Deckar-debattenTV i kväll. 20.30. Var inbjuden att sitta i publiken, men kan till min stora sorg inte lösa det praktiskt. Det är det här med tåget och bussar och spårvagnar och att jag inte orkar köra.
Blev tillfrågad vad jag tycker om deckare, och det har jag funderat på sedan dess. Återkommer om detta i eftermiddag, nu vill Huliganen ut.
Bild: Falkenbergs station, en arkitektonisk liten pärla, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar