söndag 16 maj 2010

Timmarna

Jodå, jag lyckades hålla mig vaken. Det är jag verkligen glad för.Vilken film! Fantastisk. Både till form och innehåll. Och vilka skådespelare. Vet inte vem som var bäst. Nicole Kidman fick en välförtjänt Oscar för sin roll som Virginia Wolf, men jag tycker nog att både Julianne Moore och Meryl Streep var nästan lika bra. Julianne Moore drog definitivt det tyngsta lasset här, och det med den äran. Damerna kunde gott ha fått var sin. Oscar, alltså. Man bör nog veta vem Virginia Wolf var, och lite om hennes bok Mrs Dalloway för att förstå filmen full ut. Filmen bygger på Michael Cunninghams roman Timmarna, vilket ger den superba berättartekniken, och så fantastiskt välspelat. En film med substans om livet och rätten till döden, som går rakt in i hjärtat och stannar kvar ...
Kan inte låta bli att kommentera
K
idmans näsa. Förstår att hon använder den privat för att undkomma paparazzis. Det var verkligen jättesvårt att känna igen henne.
Bild: Har plötsligt blivit besatt av gula blommor. De får mig på gott humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar