måndag 31 maj 2010

Mina mysiga måndagar

På måndagar spelar Käre Maken golf och går upp jättetidigt. "Jag tror jag vill sova" säger jag, och Käre Maken säger "Javisst, det är klart, jag skall vara så tyst!" Så följer ett väldigt klampande, smällande i dörrar, hundskällande och telefonringande. Varunder jag låtsas sova. Till slut upphör oväsendet och om jag inte somnar om går jag upp, gör frukostbricka och Hamlet och jag återvänder till sängen. Jag för att läsa och Hamlet för att tigga till sig det han kan av min frukost.
Så underbart härligt vi har det!
Hade trevlig dag igår, det är så roligt att se alla barnen, få god mat och att träffa människor man inte ser så ofta. Tack, Maja, Magnus och Elias! Enda problemet är vår Huligan som inte vill bli lämnad ensam så länge.
Hann lyckligtvis hem till säsongsavslutningen av Bones. Som INTE kändes som den serieavslutning som väntats, utan bygger för en fortsättning.
. . . Och det var det inte heller. Det finns fyra avsnitt kvar av säsong 5 som tv3 inte har visat. NÄR KOMMER DE????
Bild: Från krukan vid dörren. I verkligheten är blomman mörkt lila. Fattar inte vad som händer med färgerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar