tisdag 4 maj 2010

I Fantasyns underbara värld

Läser nu om Katharine Kerrs Deverry-serie. För tredje gången, faktiskt. Underbar värld med alver och hamnbytare, etermästare, dweomer och reinkarnationer. Lite jobbigt i början att hålla ordning på vem som är vem under de olika århundraderna, men så roligt det är! Vår tids sagor, detta med fantasy, och denna serie är en pärla. Alla böckerna är inte översatta, och finns inte på biblioteket. Det var meningen att det "bara" skulle bli 13 böcker, och storyn knyts ihop väl i den sista. Katharine Kerr blev dock övertalad att fortsätta, och jag tror att det nu finns tre böcker till. Min plan denna genomläsningsgång var att ta mig igenom serien och köpa de sista böckerna. Man vill ju gärna veta hur det går!
Var igår i Blomster-landet och handlade pelargoner för framtida utplantering. Måste passa på medan det finns rätt färg. Skall planteras ihop med mina engelska pelargoner (som jag lagt ut OTALIGA bilder på) i exakt samma ton men helt olika blommor. Tilsammans med en massa lila hänglobelia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar