fredag 20 april 2012

Biblioteket. Dag 3.

Städar fortfarande biblioteket. Har nu gjort mig av med hälften av böckerna, hyllorna är fortfarande fulla. Nåja, kanske inte propp-. Ni kan ju försöka föreställa er hur det såg ut. Men dammet är borta och det gör mig ganska lycklig. Vi talar om åratals dammlager här. Det är liksom en annan luft nu. Har bara två hyllor kvar. (De värsta, naturligtvis.) Alla böckerna är körda till Agape, second hand. Vet inte vem eller vilka de gynnar men är tacksam för att de tar emot böckerna.
Idag gör jag en liten paus på eftermiddagen för en tripp till Halmstad. Vi behöver gardiner. Det blir lite svårt för våra blivande gäster att sova annars. Önskar så att jag hittar färdiga, men det händer inte mig. Blir de fina skall jag lägga ut bild.
Visar envist mina påskliljor. De är så underbara och snart har de blommat över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar