tisdag 3 april 2012

Snart så!

Inte årets påskliljor, men fina ändå
Bär mina påskliljor fram och tillbaka mellan vardagsrum och uterum för att de skall blomma vackert lagom till Påskafton. Gäller vårhyacinterna också. En massa bärande blir det, men det är det värt! Vi fixar nu i trädgården, vi som alla andra trädgårdsägare, och nu gäller det - Har blåregnet klarat sig i år? Vi har det i kruka, och eftersom det alltid blir kallare än man tror har vi måst köpa nytt ett par gånger. I år packade vi in krukan med tidningspapper och frigolit, men det går inte att se hur det har gått än.
Har gett upp Feist /Rosenberg - boken är totalt dj-a ointressant och istället unnar jag mig påskens godbit - Helene Turstens senaste deckare. Extra godis för mig, eftersom hennes deckare utspelar sig i Göteborg. Den senaste jag läste - Nätet - var riktigt, riktigt bra, där fick hon ihop de olika trådarna med elegans och miljön var dessutom Lorensbergs villastad, där jag pluggade konstvetenskap, och där det är sååå vackert! Jag frossade i nostalgi. I skydd av skuggorna (jag har missat en bok) handlar om gängkriminalitet och det är väl svårt för mig att bli nostalgisk här, men hon verkar påläst, och skriver bra det gör hon.
I morgon skall jag till Göteborg. Det pågår flera utställningar jag vill se, både på Konstmuséet och på Rhösska, men jag kommer inte att hinna. Skall på Påskmarknad vid Kronhusbodarna och dessutom ska jag ta en sväng förbi NK där Lars Wallin ställer ut några av sina klänningar. Måste helt enkelt ses, och det får räcka med det, utställningarna får jag ta ev nästa vecka.
Hej så länge, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar