tisdag 24 april 2012

Bland mycket annat

har vi inhandlat nya papegojtulpaner. Det är formerna som är så underbart med just dessa i mina ögon. Vårt påskris har utvecklat rötter och skall nu sättas ut. Undrar vad det blir för någonting av det? Tänker köpa nytt om det finns kvar.
Njuter av mitt fina RENA bibliotek. Gjorde mig av med någonstans mellan hälften och en tredjedel av alla böcker. Bl a lexikon, som visst inte var så jättegamla, men som tiden ändå gått förbi. Numera finns ju NE på nätet, och bättre kan det inte bli.
Gårdagen tillbringades på Odontologen. Där känner jag mig i goda, om än kanske inte så snabba händer. Dessutom gillar jag prisnivån. Tryggt och dessutom trevligt, rekommenderas varmt till den som har gott om tid.
Dagarna ägnas åt att förbereda för gäster. Måste göra allt som går i förväg, annars kommer jag inte att orka, och lite social vill man ju ändå försöka vara trots språkförbistringen.
Läser vidare på min Feist/Wurts i Kelewan som just knutits ihop med en tidigare Feist, gissningsvis Magician. Mycket blixt och dunder, magikers vrede skall man se upp med. Hinner inte läsa riktigt så mycket som jag skulle vilja, men det blir väl bättre tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar