fredag 13 april 2012

Rumble! Och Fabergé

Det är faktiskt så att jag inte har tid att blogga, Käre Maken vill att vi skall gräva i trädgården, hunden vill på promenad, och själv vill jag bara spela Rumble! Jag heter Arsohza, om någon vill utmana. Arsohza är en listig men ganska trevlig drakhona i Katerine Kerrs Deverry-serie, och min personliga drakfavorit. Emellertid verkar jag inte vara riktigt lika listig. Jag förlorar ca 70% av matcherna, och det kan jag inte förlika mig med. Spelar alltså som besatt för att träna upp mig.
Beträffande den urusla TV-situationen vad gäller program 20.00 har jag gett upp. Ser Criminal Minds på Kanal 5, så vitt jag förstår av påannonserna det enda program man kan se på den kanalen. Börjar 21.00, så det är inte optimalt för mig, väntar på bättre tider och bättre programtablåer. Criminal Minds har högt tempo och är verkligen en tämligen ruskig serie, men ofta med budskap. Gillar persongalleriet, främst deras hacker och professorn.
Bild: Årets påskris, som jag tror är det vackraste någonsin. En lyckad kombination av George Jensens ägg, kopierade från de så berömda Fabergéäggen och smäckra pilgrenar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar