onsdag 18 april 2012

Bortförklaringar

Kära vänner! Beklagar kompakt tystnad från min sida här på bloggen; A) vi jobbar som slavar - väntar besök från Polen och vi vill så gärna visa hus och framför allt trädgård från bästa sidan. B) jag är absolut inte i form. Förutom alla andra krämpor jaga dras med har jag dessutom en förkylning på gång. Hålls i schack med Echinagard, detta undermedel som gjort att jag inte haft en enda ordentlig förkylning på sådär 15 år! Emellertid ligger förkylningen där på lur och det känns.
Till ytterligare fasa måste jag fixa till biblioteket som vi tvingas använda som gästrum, vi har viserligen ett, men det räcker inte. Innebär att jag måste göra mig av med böcker och detta är SVÅRT. Som det är nu är hyllorna överfulla och det ligger travar överallt. Ett veritabelt Augias stall, och jag är långt ifrån någon Herkules. Önska mig lycka till och sänd mig medlidsamma tankar, tack.
Hinner inte ens ta bilder, här är en gammal favorit i repris. Varför förstorade jag inte den, den är ju riktigt bra??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar