tisdag 10 april 2012

Vackert

Bjuder på vackra blommor idag, fick dem till påsk.
Idag är det iskallt och regnigt och jag ägnar dagen åt att spela Wordfeud, Rumble och att läsa min bok. Listiga intriger, kvinnlig hjältinna, jag är imponerad!
Såg TV4s nya serie Alcatraz igår. Till min fasa var det dubbelavsnitt, det visste jag inte när vi började titta. Mot slutet var jag så trött så jag nästan svimmade. Det är svårt att hålla sig vaken under de evighetslånga reklampauserna och jag vill helst gå och lägga mig senast tio. Ville gärna ge serien en chans, Sam Niell i en av huvudrollerna räcker långt för mig, dessutom han den tämligen trinde med långt hår från Lost (det är samma regissör), han heter Jorge Garcia och en ung jättesöt tjej  Sarah Jones, som jag inte sett förut, och Paraminder Nagra, likaledes vacker kvinna, också en för mig okänd förmåga. Kanske inte det mest innovativa av manus, det är en kombination av deckare och mystiska händelser, hittills oförklarade., men helt ok så här långt. Hoppas de oförklarade händelserna kommer att förklaras, det var dåligt med det i Lost som jag tröttnade på tämligen omgående. Kan tänkas att man tröttnar på upplägget här också, men Alcatraz verkar lite bättre ihoptänkt.
Surar över att Kanal8 plötsligt slutat sända The Mentalist-repriser vardagar kl 8, nu när jag äntligen skulle få veta hur Van Pelts bröllop med den färglösa svärmorsdrömmen från FBI skulle avlöpa. Och vad sänder de i stället? Den absolut meningslösa serien CSI! Känns som repris redan första gången man ser avsnittet. Ser hellre Bones för fjärde gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar