lördag 23 mars 2013

Detaljer

Fler bilder från Abu Dhabis Grand Mosque:  Marmorintarsia, så vitt jag begriper och fullkomligt gudomligt. Som sig bör i en moské. Allt det vita är marmor från havet och underbart svalt, allt annat är "vanlig" marmor. Har redan lagt ut detalj från golvet i något tidigare inlägg.
Den lilla bilden är detalj från damrummet. Handmålade kakelplattor är en kvalificerad gissning. Mina Vänner - allt var underbart vackert, och i en skala som är närmast otrolig. Moskébesöket var en fantastisk upplevelse och för mig resans höjdpunkt.


Läser nu Maria Langs debutdeckare i nyutgåva, jag kunde inte låta den vara. Trots att jag kan den nästan utantill :-) Gläds åt hennes perfekta behandling av språket, hennes humor och hennes insikter i det mänskliga psyket. För att inte tala om hennes beskrivning av kläder: Jojjes skjorta med fiskar, trampoliner och najader kan ju pigga upp även den dystraste vinterdag. Skall inte klaga, förresten. Det må vara smällkallt fortfarande, men solen lyser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar