tisdag 26 mars 2013

Romantiskt

Lite väl romantisk bild av världens högsta (jag har kollat) byggnad Burj al Khalifa. Det var svårt att motstå att ta den ;-). Byggnaden syns naturligtvis nästan var man än är i Dubai och det är ju det som är meningen med den förstås. Dubai är annars tämligen romantiskt; vackert, lyxigt, palmer, sol och värme ;-) rent och snyggt - ingen fattigdom eller misär som stör. Men det går inte att förtränga att man befinner sig i ett strikt religiöst sammanhang och det förtar det hela något. Åtminstone för mig.
En annan god sak med den här typen av resor, förutom upplevelserna och alla bilder man får till sin blogg, är de trevliga människor man träffar. Den här resan får därvidlag full poäng! (Där fanns ett stort gäng sura grinputtar också, men dem glömmer vi snabbt!)
En av Emirens påfåglar
 Har i och med "ny" dator numera tillgång till alla -playprogrammen. Det hade jag väl förut också, men jag vill köra dem genom tvn för bildens skull. Rekommenderar prisbelönta Miss Fishers Murder Mysteries på kanal 9. Den går vanligtvis för sent för mig, men via datorn går den när jag vill :-) Australiensisk serie i 20-talsmiljö och den extravaganta Miss Fishers kläder är helt otroligt vackra. Tvivlar på att någon verkligen var så elegant på 20-talet. Miljöerna, särskilt hemma hos Miss Fisher själv, är verkligen inte illa de heller.
Läser just nu min tredje Maria Lang-deckare på raken. Och nästan i den ordning de gavs ut. Maria Langs äldsta böcker är de bästa. Med åren blev hon - skall vi säga ojämn?
Planerar - när jag har bättre tid - en specialsida om Abu Dhabis Grand Mosque, så att alla bilderna hamnar på en sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar