onsdag 13 mars 2013

Konst och kaffekonst

Hur 17 gick det till??  
Denna fantastiska cappuchino fick jag på ett café i Dubai Mall, ett jättestort köpcenter som innehöll butiker jag bara trodde fanns på bio - Cartier, Tiffanys, mm mm. Vi vandrade runt där i åtskilliga timmar och såg nog bara en tredjdel ungefär. Utanför finns en fontän stor som en insjö, en skulptur av Botero och världens högsta byggnad Burj Khalifa. Eller möjligen näst högsta, jag följer inte den tävlingen.
Skyskrapans fot skymtar till höger vid fontänen.










Läser Murakami: "Det kändes som om min verklighet hade gått vilse och irrade omkring någonstans i närheten. Det vore bra om den hittade mig, tänkte jag." Precis så känns det för mig när jag är tvungen att ge mig ut ur huset utan att få frukost först. Vilket inträffade idag, jag var tvungen att ge mig iväg till lab för provtagning. Min verklighet hittade mig vid frukostbuffén på Strandbadshotellet. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar