måndag 9 december 2013

Fler. Och mer.

Annan amaryllis. Det kan helt enkelt inte bli för många. Dessvärre kommer nog våra att ha blommat över till jul. Blir nog tvungen att köpa fler. Stackars mig ;-) Såg att det finns något som heter iskonvaljer. Måste nog inhandla några sådana också.  Dem kan man spara och plantera ut i trädgården till våren. Våra konvaljer behöver faktiskt ett nytillskott, det kommer massor av blad, men inte så många blommor. Kan ju alltid skylla på det.

Har bakat nya lussebullar, ty de gamla har tagit slut (travesterar här Orup, men det var nya vänner han behövde). Experimenterade med ny utbaknings-idé: Kavlade ut som till kanelbullar, men smetade ut en vaniljkesella och rev mandelmassa grovt över degen innan den rullades ihop. (Det går åt två burkar till en deg på 50 g jäst.) Kan säga att det var ett lyckat experiment. Hamlet och Käre Maken närmast i extas. Nu skall det tilläggas att de inte utgör någon särskilt kritisk jury, men jag är rätt nöjd jag också.

Har hämtat Cassandra Clares Clockwork-serie från biblioteket. Ser verkligen fram emot den. Fantasy i 1800-talsmiljö tror jag, och det låter väldigt bra. Hennes City of Glass har fortfarande inte återlämnats. Det är ett socialt BROTT att inte lämna tillbaka böcker i tid! För vilket jag tycker man borde skjutas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar