måndag 23 december 2013

God Jul

God Jul på er allihopa! Önskar åtminstone er julefrid, för här råder ingen! Har alldeles för mycket jag vill göra så här före jul och ligger efter något så kollossalt. Tror jag måste åka till mataffären för tredje gången idag (de har stängt i morgon), men nu har jag glömt vad jag hade glömt.

Skulle hellre vilja läsa: Är inne på sista delen av Cassandra Clares Mortal instruments och nu har jag verkligen tröttnat på den här Jace som måste räddas hela tiden, än från det ena, än från det andra. Kära Clarissa, spola honom! Det är ingen idé att springa runt och försöka hindra honom från att råka illa ut; har du väl räddat honom från den ena fällan trampar han raskt in i nästa. Intressant beskrivning av Venedig, totalt utan konsthistoriska kunskaper eller referenser men med ett fint sinne för stämningen och lukterna. Har dock inte tröttnat på Cassandra Clare: Skall ge mig på hennes Clockwork-serie härnäst.

Hamnade mitt i en gammal Midsomer Murders; gjorde ingenting positivt för min tidsbrist. Utspelade sig vid en roddklubb och till min häpnad dök Wayne Rigsby (Owain Yeoman) från The Mentalist upp i rollen som blivande OS-ämne. Trodde det var vattentäta skott mellan amerikanska och engelska produktioner, men mr Yeoman visar sig vara från Wales.

I morgon är det julafton och vi tar hunden till Göteborg för att önska min gamla mamma god jul. Hon är inte så förtjust i människor, min mamma, men hunden gillar hon. Hamlet skall få överlämna julklappen, vi har tränat. På juldagen kommer våra barn med familjer. Skall bli så roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar