torsdag 20 februari 2014

Följer OS

Och så roligt det är. Bästa formen av underhållning. Så många fantastiska minnesbilder vi har fått i present! Mina favoriter är Charlotte Kalla i stafetten - hon var rent omänsklig! ;.) Och Emilbronsen i sprint både individuellt och stafett, så roligt och så välförtjänt. Tänk så många gånger det strulat för den ständigt lika glade Jönsson när han borde vunnit. Så glad att det strulade till sig så han fick åtminstone lite utdelning. Det är ju inte roligt när någon ramlar, men . . . Innan Emil Jönsson dök upp tyckte jag att sprint var en urtråkig tävlingsform - nu ser jag varenda tävling. Det är detta att han är så sanslöst explosiv och SÅÅ lurig! Carolina Klüft som programledare är ju rena fyndet! Och betydligt bättre än den manliga programledaren som avlöser henne och som jag inte ens minns vad han heter. Han som tänker lite för mycket på hur han ser ut i bild för att det skall bli riktigt bra. Carolina lyckas ställa genomtänkta frågor på ett bra sätt och gör det obligatoriskt tjafsiga mellansnacket riktigt intressant. Väntar nu på 3- och 5-mil.
Emellertid blir det ju ingen ordning på livet så här i OS-tider: Ingen (eller i alla fall för lite) träning, inget bloggande, som ni märker. Men det är en av mycket få bra saker med att vara sjuk - man får se hela OS

Och det är knappt jag hinner läsa. Har lagt ner Beautiful Creatures efter en och en halv bok. Det är inte ofta jag inte läser klart, men den var faktiskt för dålig. I den här genren publiceras okritiskt allt som skrivs, verkar det som. Det går ju att tjäna på pengar trenden "komplicerad-tonårskärlek-i-fantasymiljö" (enligt Twilight-konceptet).  Känns oanständigt på något vis.
Läser istället Deborah Crombie: In A Dark House. Hon skriver åtminstone bättre och i hennes böcker återfinner man inte bara kommissarien och hans sambo, dessutom dyker personer från tidigare böcker upp. Tyckte i början av boken att det var värst vad det vimlar av kvinnliga präster i Deborah Crombies romaner - tills jag insåg att det var samma präst.

Bild: Lite senkomna Alla Hjärtans Dags-blommor till er. Varsågoda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar