lördag 1 februari 2014

Ny författare hittad!

Nämligen Deborah Crombie, som skriver thrillers. Tipset kommer från Louise Penny, författaren till de verkligt fina Three Pines-deckarna med kommissarie Gamache i huvudrollen. Är i stort behov av en ny författare, på deckarsidan har jag liksom läst slut på mina gamla! Hoppas verkligen att hon har rätt, mrs Penny, och att böckerna verkligen är bra, jag har lånat tre romaner.

Idag börjar Sherlock Holmes, den här serien förlagd till nutid som är en av mina favoriter. Börjar 21.30, men jag sparar den tills imorgon, tror jag. Det är lite försåtligt, allt det här man sparar till en annan dag på SVTPlay och som man sedan glömmer att se.

I vår tv-löshet efter nyår såg vi också World War Z, Brad Pitts science/fantasy/zombie-film. Ganska rolig, faktiskt. Bra intrig, men skräck är inte min genre, jag har för mycket svart humor. Har man det är filmen riktigt rolig!

Bild: Mina amaryllisar blommar igen. Gör mig lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar