fredag 14 februari 2014

Kärlek. . . .

. . . .till er alla! Denna speciella dag och alla andra. Här firar vi Alla hjärtans dag med att gå lång promenad med hunden längs hela Skrea Strand ända bort till Hundstranden. Vi hade börjat dagen med att titta på herrarnas 15 km, och det var ju hur roligt som helst. Bra jobbat ständigt lidande Johan Olson och Daniel Rickardsson

Det var ju varmt och soligt i Sotji, så jag som förväxlat tv med verklighet hade bara vindjacka på mig när vi gick iväg, något jag ångrade kollossalt, för hos oss var det inte lika fint. Solen gick i moln när vi kom ner på stranden och blåste gjorde det. Gick gjorde vi, till Hamlets lycka, men picknicken sparade vi tills vi kom hem. Hamlet har fått leverpastej, vi har fått stiliga hallonbakelser från Peters Konditori.

Läser vidare i Beautiful Creatures och får en känsla av att boken är ett resultat av någonsorts kreativ författarkurs. Eftersom handlingen verkar hittas på efter hand. Bok blev det, litteratur blev det inte. Men pengar har författarna tjänat och det var nog det huvudsakliga syftet. Hittills är min favorit i denna genre - tonårsförälskelse i fantasyland - utan tvekan Cassandra Clare. Som faktiskt skriver litteratur, inte bara får ihop en bok. Clare är rolig också, det här är inte roligt. Jo, en rolig kommentar: "Underskatta aldrig en brittisk accent!" Det tyckte i alla fall jag var ganska roligt.

Nog surat: Här är lite vrakgods. Och naturligtvis blommor till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar