måndag 18 augusti 2014

Lycka!

Frukost i sängen, en gammal Agatha Christie (hennes första: En dos stryknin) och ett ordentligt åskväder som smattrar på taket till uterummet. Gör mig lycklig!
Lite fusk, här är Vincent bara en vecka gammal. Han har växt sedan dess.

Firade igår lille Vincents ankomst till världen. Tack föräldrarna! Maten var god, champagnen likaså och sällskapet trevligt. Väldigt roligt att återse Sissel, min dotters bonussyster. Ibland är det lyckat med komplicerade familjer :-)

Skall nu iväg för att handla åt Gamla Mamma. Väntar bara på at regnet skall avta.
Vår fantastiska sommar gick från sin höjdpunkt rakt över i ruggig höst. Nu gillar ju jag hösten, härligt att sitta inomhus, tända ljus, thé och scones, bra böcker/filmer.

Men jag var liksom inte riktigt klar med sommaren än.

John Banville/Benjamin Black levererar sotsvarta böcker. Lika dyster som romanförfattare som deckar- dito. Välskrivet, jodå, men svart. Har inget behov av all denna hjälplösa dysterhet. Min värld ser inte ut på det viset, det är jag tacksam för. Önskar mig nu en ny fantasyförfattare, skall kolla Sci-fi-bokhandeln, det måste helt enkelt kommit ut något nytt av mina favoritförfattare. Feist, tex.Vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar