onsdag 6 augusti 2014

Deckare

Min läshörna, särskilt mysig när det regnar. Soffan har stått på Gamla Mammas vind i sådär en 20 år. Där var det varmt. Tyget är så sprött att det inte ens tål vatten. Kanske, kanske att jag låter klä om den, nu när jag äntligen fått hem den. Glasväggen vetter mot rosenapeln och favoritrabatten.  Läser ännu en Elly Griffiths. Jo, de är väldigt underhållande. Roliga och intelligenta deckare. Är lite smått förälskad i druiden Cathbad. Miljöerna är njutbara, särskilt tävlingshäststallarna i Känslan av död. Har dessvärre bara två kvar. Den näst sista och den första. Det är lite irriterande att läsa i oordning, främst för att vi följer ett litet barn, från tillblivelseögonblicket och framåt och det blir ju lite konstigt när den lilla i första boken är tre år och i nästa en baby. Men det får gå. Har naturligtvis debutromanen kvar till sist :-)

Kollade upp Käre Makens och min favoritserie The Mentalist. Trodde det var serieslut i och med att seriens trånande kärlekspar äntligen kom till skott, men där hade jag fel. Det blir ännu en säsong. Skall bli spännande att se hur manusförfattarna får till det här. Måste säga att serien går lite på tomgång sedan ondskan i form av Red John besegrats. Men det är med The Mentalist som med Bones: Har man följt en serie från början genom flera säsonger så hänger man kvar. Bones får jag dock se alldeles själv - Käre Maken tycker den är för otäck :-)

Flox heter vår lila vackra blomma på framsidan av huset. Har kollat. Det är faktiskt inte speglingar, någon blomma har liksom tappat färg och är både lila och vit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar