måndag 7 september 2015

Ett litet bidrag

Köp! Det är mitt råd till er som vill hjälpa till i flyktingkatastrofen. Och det är vad jag gör. Second hand. I mitt fall på Röda Korset och Emmaus, det finns massor av organisationer att vända sig till. Brohjälpen här i Falkenberg har också mycket kul, där går pengarna (och grejor) inte just till syriska flyktingar, men det finns människor som behöver hjälp överallt. Och man kan faktiskt kosta på sig att lägga några kronor extra när priset är för lågt. Köpte t ex i lördags en fläckfri Gabbeh-matta (ni ser en liten del av den i gårdagens inlägg) för 350 kronor, ett präktigt underpris.
Lämnar in kläder och skor som bara ligger också. Dyra sådana i mitt fall. Särskilt skor. Har liten skostorlek och dessutom ömma fötter, så jag skall inte bara hitta rätt storlek (34,5!!), skorna skall inte klämma heller. Gissa hur många par skor jag köpt som efter en timmas användning visat sig hopplösa? På det här sättet kommer mina dyrköpta misstag åtminstone att komma andra till nytta.
 
Surar idag över att Father Brown, säsong 3, min favoritdeckare på kanal 8  tog slut igår. Jo, jo, det kommer en ny säsong, det har jag kollat, men det dröjer så länge tills dess. Den är inte ens inspelad än. Det är en så gullig serie, saknar redan alla!
 
Livet har dock sina ljusa stunder även på deckarsidan. Det trillar in H.-K. Rönblom-böcker från Bokbörsen i min brevlåda. Gör mig lycklig. Betyder att jag har något att ta itu med när den absolut fantastiska The nature of the Beast av Louise Penny är utläst. Och det går alldeles för fort!
 
Astrarna är nya för året. Och de blev dubbelt så höga som jag hade trott. Mycket vackrare, dessutom :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar