måndag 22 mars 2010

40-talsnostalgi

är vad jag ägnar mig åt. I likhet med Vintage-flickan nere till vänster på sidan. Hon som lyckas få en blogg att se ut som om den var från 40-talet. Eller om det möjligen är 50-tal. Läser Ken Follet nr 2, Svarta Fåglar, England och Frankrike under WWII och igår såg jag dessutom ett avsnitt av Foyles War, den utmärkta engelska deckarserien. Med fantastisk rekvisitör, varenda pryl är autentisk. Bilarna, kläderna, de kyffiga husen, osv. I gårdagens avsnitt fanns det en svart buss som fick mig "helt i hundre" som min norska faster skulle uttryckt saken.
Här är vädret grått och blött, vi har snö kvar även om den snart är borta, hunden blir smutsig bara han sätter tassarna utanför dörren, diskmaskinen är fortfarande trasig, men titta här: Det finns hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar