torsdag 25 mars 2010

Ulla Britt Ramklint

Författarinnan till min bok om familjen Medici började inte skriva böcker förrän hon var 64 år. Än finns det hopp. Hon är kulturskribent. Får inte fram så mycket om henne, men boken är underhållande.Fet
Tillbringade morgonen med frukostbricka framför tvn och fick tips på flera filmer av CG Karlsson, som dyker upp här och där, i Metro och Go'kväll bl a och som verkar rätt pålitlig. Tänker absolut se Augustilunch i Rom, där regissören och tillika huvudrolls-innehavaren får ett gäng 90-åriga damer på halsen. I filmen finns en 93-årig debutant, visst är det läckert?
I helgen kommer Kära Dottern på besök, för att bli servad med mat och thé och kunna skriva i lugn och ro. Hon har lovat att medföra massor av filmer till oss, bl a sista delen av Anne på Grönkulla som jag inte sett. Den med Meagan Follows i huvudrollen. En underbar serie som jag gärna skulle se om fastän jag kan den utantill. En av mina och dotterns gemensamma favoriter. Underbart filmad och fantastiska skådespelare rätt igenom. Till skillnad från den senaste konstiga versionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar