lördag 6 mars 2010

Puffar

. . . idag för Bodil Malmsten i bloggen Finistere lite längre ner till höger på sidan. Hennes inlägg om Melodifestivalen är, som allt hon skriver, verkligen läsvärt. Själv ser jag inte heller detta så kvällstidningsuppskrivna program. Står det på kvällstidningarnas löp kan det helt enkelt inte var bra/sant/sevärt. För så där 4-5 år sedan såg jag också på Melodifestivalen, men sedan har programmet stadigt urvattnats. Till publikföraktets gräns. På bästa sändningstid.
. . . och för P1s Spanarna. Av någon outgrundlig anledning brukar jag befinna mig i tvättstugan när detta underbara program går i repris. Och där lyssnar jag alltid på radio. Idag avnjöt jag Jonas Hallbergs mästerliga avrättning av Göran Hägglund map kulturpolitik.
Bild: Faktiskt en orkidé det här också. Det börjar bli lite mycket blommor här. Skall fundera ut något annat. Men visst är den vacker?

1 kommentar: