onsdag 24 mars 2010

Medicéernas Florens

Har fortfarande trevligt i familjen Medicis sällskap. Förundras över styrelseskick: Man bytte medlemmas i stadens styrelser (och de var många) varannan månad! Det var alltså ständiga val och nästan alla i stadstaten Florens satt i beslutsställning någongång varje år! Och var tvungna att sätta sig in i alla frågor. Redan på 1300-talet gällde det att vara uppdaterad. Mycket som är intressant och nytt för mig i den här boken.
Diskmaskinen fungerar och reparatören är vederbörligen utskälld. Av hunden, inte av mig. Hamlet fick hela två grisöron att äta under tiden reparatören var här. Elaka hundar får mycket godis. Det är svårt att skälla när man tuggar. Försökte ge honom middag på kvällen, men han tittade bara sårat på mig. Det var nog ett öra för mycket.

Bygger nu Min StadFacebook. Det är lustigt hur olika personer bygger. Fascinerande, faktiskt. Tråkigt nog går spelet ut på att man antingen betalar pengar eller skaffar fler spelare för att komma frammåt. Vägrar naturligtvis bådadera, så jag kommer nog inte så långt här. Men än så länge är det roligt. Har just skaffat ett konstgalleri.
Återgår nu till blomvattningen och min bok. Hej så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar