tisdag 8 juni 2010

Åter till Deverry

Denna ljuva syn mötte mig i morse. Och jag vet vad det är i paketet: De tre sista (senaste?) böckerna om Katharine Kerrs Deverry. Hurra! Så underbart att de kom, jag längtar tillbaka. Det är väldigt roligt att tillbringa sin tid tillsammans med 400-åriga magiker, hamnbytare, griniga drakar och tempramentsfulla alver.
Är nu klar med Colettes Claudine. Om vilken det finns en hel del att skriva, men jag väntar lite, tills den har fallit på plats. Läser nu Jag dödar, deckare av Giorgio Faletti som jag lånat av Wojtan här nere till vänster. Utspelar sig i Monaco, där jag varit några gånger och där jag hittar ganska bra. Det är alltid roligt att återbesöka platser med litteraturens hjälp. Även om "rolig" inte är rätt epitet här.
Bild: Visst var Huliganen duktig som bar in det stora paketet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar