söndag 6 juni 2010

Kärleken till Flora

För den som inte uppfattat det kan jag berätta att jag är besatt av blommor. En underbar, för det mesta besvarad kärlek, kan jag tillägga. Emellertid har den sina sidor, denna min passion. Det är ett väldigt kollande och vattnande och doppande av krukor (alla orkidéerna) och jag kommer oftast inte ur huset före 12. Nu har jag flyttat ut de flesta av mina små älsklingar (inte orkidéerna) så nu går jag runt huset med vattenkannan istället. Och här blir det mer komplicerat. "Utomhus" är nämligen Käre Makens revir, och vem vet vad han får för sig att vattna och inte? Den stora krukan nedanför trappan är nu vattenfylld och mina kära blommor hotas av drunkning. Vi måste nog göra upp en plan. Bild: Dessa små raringar vattnar Käre Maken, det är jag säker på. Eller, hur var det nu . . .? Men orkidéerna vattnar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar