måndag 7 juni 2010

Ogräs?

God morgon! Betr min stora kärlek till allt som blommar: Man skulle ju då kunna tro att vår trädgård är ett välskött paradis, men så är det inte alls. Rensa ogräs är helt enkelt inte min grej, och uppenbarligen inte Käre Makens heller. Fast han gör mer än jag på den fronten, det skall medges. Mitt trick är MARKTÄCKARE. Förra året rensade jag framsidan och sparade några små saker som ser ut som harsyra. De har en snygg ljusgrön färg och, tror jag, så småningom gula små blommor. De har nu spridit sig som - ogräs! Om detta är ogräs så gör det inget. Det är i så fall snyggt ogräs och uppgraderas härmed till odlade blommor.
Vi har annat konstigt, ganska fult grönt med gula blommor som också spridit sig fantastiskt, misstänker på sannolika skäl, alltså med den starkare graden av misstanke, att det verkligen är ogräs. Kommer också att uppgraderas, det är nämligen helt omöjligt att få bort! Bilder kommer, men det är så grått ute och jag har inte ätit frukost än, så det tar lite tid.
10.30: Sådär ja! Här är bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar