torsdag 3 juni 2010

I gullregnens månad

Promenerade igår över Konstepidemin mot Avenyn via Carl Grimbergsgatan. En paradisisk promenad så här års. Kära Dottern tog paus från sitt uppsatsskrivande och
förbarmade sig över mig genom att ta låång fika i Arkadens övervåning och genom att lotsa mig till skoaffären Nätta Fötter på, kan det vara Kyrkogatan? Nix, har nu kollat. Korsgatan var det. Som har storlekar från 34-36. Har 34 1/2, så detta är mitt skoparadis. Hittade ändå inga sandaler, men har åtminstone hopp!
Väntar nu på att dimmolnen skall lätta och lyssnar till Joni Mitchells Blue. Så fantastiskt vackert!
Idag måste jag vila, som alltid efter utflykt, men skall försöka göra en promenad med Huliganen, det har han förtjänat efter att ha vaktat huset så duktigt igår.
Läser fortfarande om Claudine. Nu har jag kommit till Claudine i Paris. Fortfarande bra. Hon har just tillfrisknat efter svår febersjukdom. Underbart 1800-talsromantiskt!
Bilder från Carl Grimbergs-gatans trädgårdar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar