måndag 16 augusti 2010

Lycka


Kan vara av det mest skiftande slag. Gjorde frukost när jag vaknade och placerade mig med den, hunden och min bok i soffan. Och insåg att jag kunde ligga kvar där hela dagen om jag hade lust. En varm lyckokänsla spred sig i hela kroppen och jag har kvar den än. Kan bero på ett två-timmars telefonsamtal med Kära Dottern också. Vad hade jag gjort utan henne? Det är tur att de här kompisabonnemangen finns, annars hade jag varit RUINERAD!
Boken jag läser är Jason Goodwins Enuckens gåta. Som han fick en Edgar för. Vet inte om det är den bästa deckare jag läst, men som utflykt till 1800-talets Konstantinopel är den fantastisk. Det är nästan så man kan känna dofterna (och stanken, för den delen).
Bild: Ros. Igen. Till oss alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar