söndag 22 augusti 2010

Ruta 3. Vilodag?

Ligger gärna i soffan hela dagen, har börjat på en verkligt lovande bok, en fantasy om böcker. Skuggbiblioteket heter den. Dansk författare. Återkommer om denna.
Efter mitt Danielle Steele-försök kastade jag mig över datorn och Gojaba.com och beställde tre Victoria Holt. För det facila priset av 130:- + frakt. Billigt för min favorit i romantikgenren. Söta historier, gärna i historisk miljö, med lite spänning och välskrivet. Ibland är detta precis vad jag behöver. Och orkar med. Nu tar det ju flera veckor innan böckerna kommer, så jag sprang till biblioteket också, och hittade ovanstående fantasy + Oscar Wildes familjealbum + lite annat smått och gott.
Betr Danelle Steele: Till försvar för hennes urusla, endimensionella böcker kan man notera att det är nog så hon upplever livet eller möjligen önskar att det var. Hon har varit gift sex gånger. En gång med en man dömd för flera våldtäkter, en gång med en heroinmissbrukare. De flesta äktenskapen rekordkorta. Hon har nio barn. Hon må vara naiv och skall vi kalla det obotligt optimistisk? i sitt privatliv, men hon har obegripligt nog tjänat en förmögenhet på sitt skrivande.
Fixar nu mera kaffe och återgår till soffan.
Bild: Ruta 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar