lördag 7 augusti 2010

Min bästa tid

Tack för alla gratulationer! Förra året firade jag min födelsedag i Beijing, idag skall jag fira med Kära Dottern Lai Wa, Göteborgs bästa Kina-restaurang. Man får ju hålla på traditionen så gott det går!
Penny Vincenzis Vår bästa tid är uppbyggd kring en seriekrock på motorvägen. Ingen ny idé, såg en engelsk tv-serie uppbyggd på samma sätt för mindre än ett år sedan, men idén är ju bra ändå.
I veckan såg jag Mordet i prästgården, en Agatha Christie med Miss Marple som detektiv. Underbar inspelning, från 80-talet tror jag, med Paul Eddings som den förvirrade pastorn. Så otroligt bra han spelar! Drack thé med scones till för att få den rätta stämningen. En kombination jag kan rekommendera.
Bild: Lotusblomma från Ci Xis fantastiska Sommarpalats utanför Beijing. Till mig och till Er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar