måndag 5 december 2011

ADVENT

Förra årets köksfönster. Ser exakt likadant ut i år.
Tur till Göteborg blir det i morgon. Skall se om jag kan hitta några julklappar. Tar med kamera och ser om jag kan hitta någon adventsstämning.
Skall också köpa våg, har hittat ett spännande recept på skurna pepparkakor med mandelspån, idiotiskt nog är receptet i gram. VARFÖR kan de inte ange ingredienserna i rymdmått? Det har man ju alltid till hands. Blir kakorna goda lovar jag att lägga ut receptet.
Väntar nu på Från Lark Rise till Candleford på svt1. En av de få serier jag följer. Har precis fått hem Spooks säsong 2 som jag tar till när tv-tablåerna är för tråkiga. Spooks gick visst 10 säsonger, så jag har många avsnitt kvar att glädja mig åt. OLIIIDLIGT spännande, bra manus och underbart välspelat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar