onsdag 28 december 2011

Tillbaka

Skrea Strand, Julafton 2011, Disneydagstid
Hej på er! Har haft lite julledigt från bloggen, men nu är jag tillbaks.
Tack nära och kära för en fin jul!
Har passat på att läsa när jag har kunnat, bl a en Brunetti-deckare av Donna Leon. Hon skriver fantastiskt bra och man får förutom  deckarunderhållning reda på massor om Venedig och om hur människor lever och  resonerar i den delen av Italien. Ett land där man har att förhålla sig till korrumperade politiker, maffia, kyrka med makt. För den modeintresserade kan meddela att italienare tar sina kläder på allvar! Boken jag läste nu heter A Question of Belief, och är hennes näst senaste. Läser gärna hennes böcker i engelsk version. Det är inget fel på den svenska översättningen, men hon är ännu bättre på engelska. Längtar redan efter att få lägga vantarna på hennes senaste: Drawing Conclusions.
En god sak med julen är att TV-programmen är så mycket bättre än de vardagsvis är. Idag väntar jag på del 2 av Arne Dahls Misterioso, brutalare och blodigare än jag hade förväntat mig, men bra! Utmärkt casting, det är nästan så att jag känner igen personerna från böckerna, särskilt Söderstedt och Hjelm stämmer bra med mina inre bilder.
Jag kommer inte in på min mail och just nu orkar jag inte göra något åt det. Mitt mailkonto var kapat och efter att jag bytt lösenord blev jag utestängd själv! Så ni som väntar på svar vet varför det dröjer . . .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar