torsdag 8 december 2011

Gustavs grabb

Hej på er! Börjar nu komma i kapp med alla bilder jag lovat bort. I morgon är det din tur Eva! I värsta fall skickar jag bilden så får du fixa själv.
Här är den utlovade amaryllisen. Hur vacker som helst!
Läser Leif GW Perssons Gustavs grabb. Verkligt fin läsning. En inkännande tids- och miljöbeskrivning i början och i mitten, där jag är nu, är den spännande som en thriller. Han har en lysande intelligens, Leif GW, och den glimmar upp från sidorna. Han har ett skoningslöst drag också. Njutbar läsning, det här, tack, tack, författaren!
Annars är läget här som hos alla andra: pepparkakorna och lussekatterna skall bakas, och jag har tjuvstartat med skinkan, skall göra den i morgon. Är tänkt som adventsskinka. Så har jag ju en del julklappar kvar - så är det ju alltid - och jag tillhör den sorten som alltid gör allt i sista sekunden hur annorledes jag än planerar.
God kväll och på återseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar