fredag 9 december 2011

Storm

Samma amaryllis som igår, men den är fortfarande fin!
Det blåser något så sanslöst, och eftersom vi har öppet hav till Danmark och helt platt de 500 m till stranden så kan jag försäkra att det både känns och hörs. Hamlet vill inte ut, han fruktar att han skall lyfta. Såg en flock kajor som flög iväg med vinden i blixtens fart, hann knappt blinka så var de förbi. De satte nog nytt flyghastighetsrekord.
Adventsskinkan står i ugnen och det börjar dofta helt underbart. Har idag dessutom stora planer på lussekattsbakning, men min bok lockar förföriskt och jag kan absolut tänka mig en cappuchino till. Vi får väl se hur det går!
-------------------------
Det blev Leif GW Persson som vann och nu är boken utläst. En reflektion m a p de två biografier jag nyligen läst: Gösta Ekman d ä som var en av sin tids vackraste män var faktiskt förskräckligt ful som barn. "Som en liten öltunna med taxben", som hans mor beskrev honom. Leif GW däremot var fullkomligt bedårande som liten gosse . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar