söndag 15 juli 2012

Den vita rosen

Tror att åtminstone någon del av min kärlek till rosorna kommer från Astrid Lindgrens Mästerdektektiven Kalle Blomkvist - de lekte Röda och Vita rosen om ni kommer ihåg. Från Rosornas krig mellan släkterna York och Lancaster i 1400-talets England. Låter ju så romantiskt, men det var verkligen en rätt ruskig historia. I vilket fall som helst älskar jag mina rosor - särskilt de röda och de vita.
Har klipptid på NK - Hurra! Det blir på onsdag och jag känner mig i det närmaste euforisk vid tanken att få slå mig ner i bekväm fåtölj och få anförtro mitt rufs åt expertisen. Litar inte på vem som helst här.
Tvn: Idag är det av någon outgrundlig anledning massor av deckare man kan se - med början 20.00. Vad som rör sig i huvudet på tablåsättarna begriper jag bara inte. Variera! Inte konkurera - då får ni garanterat fler tittare.
Har lyckats dra ut på läsandet så att jag fortfarande är kvar i  Feists värld. Det är också underbart.
PS: Kolla in Pethras inredningsblogg lite längre ner till vänster! Ny i min blogglista. Jättefin. Och fantasifull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar