söndag 1 juli 2012

Stryker mattor

Vita ullmattor är inte det mest praktiska man kan ha. Nej, det är inte Huliganen, det är Käre Maken. Som envisas att äta droppande syltmackor framför tvn. Med läskigt resultat. Har knycklat in mina vita ullmattor i tvättmaskinen. Det svåra var inte att få in dem, de var värre att få ut. Har ingen lust att lämna till kemtvätt. Sist jag gjorde det fick jag betala ca hälften av vad mattorna kostade, och de blev inte ens rena. Så nu chansade jag och det gick förvånansvärt bra. De blev renare än efter kemtvätten och det som var kvar tog jag galltvål på. En fantastisk uppfinning! Men mattorna var buckliga och konstiga; därav strykningen. Kryper alltså omkring på golvet med mitt överdimensionerade ångstrykhjärn. Vardagsrummet är förvandlat till ångbastu. Huliganen är väldigt nyfiken och vill gärna hjälpa till. Det får han inte och det kan han bara inte fatta.
Läser vidare. Fler uttryck: Tiger thumpher, Queer basher. Om jag har förstått rätt är den första feministhatare, den andre hatar homosexuella. Engelska språket är underbart!
Bild från arkivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar