tisdag 3 juli 2012

Repris

Idag kör vi en repris på lördagen; tidningar, böcker, kaffe, kanelbullar, solstolar, Käre Maken och jag på stranden. Denna gång utan vindskydd. Solen skiner från klarblå himmel och det blåser inte ens!
Såg Criminal Minds igår. Så bra och jag känner mig så hemma med dem som skall föreställa nördar. Efter min evighetslånga sejour på Chalmers tekniska högskola är detta de människor jag lättast kan identifiera.För en HSP-människa som jag är den akademiska världen som bommull för nerverna. Intelligens är så trevligt.
Har a mild crush vad gäller professorn. Lärde mig uttrycket i Howatch St Benet-serie. Där ville hjältinnan se Wimbledon (nog så sktuellt i dessa dagar) eftersom hon hade a mild crush on Stefan Edberg. Chriminal Minds-serien går på flera av repriskalalerna. men dessvärre ofta sent.
Återkommer med bild, tar med mig kameran och gör en färsk.
 Nytt uttryck att fundera över: Nutterguff. Får det till gallimatias, och den översättningen är ju nästan rak. Språk är så roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar