lördag 14 juli 2012

Fast i Fantasy

Och vad gör jag då i väntan på att Feists senaste skall komma ut? Jo, läser om från början. Jag är inte klok. Får till mitt försvar säga att det blir en annan upplevelse andra gången. Nu är dessutom den inledande serien också den bästa. Här grundar han hela sin världsbild och bygger för framtida intriger. I kommande serier får jag nog säga att han upprepar sig en del. Också vad personerna beträffar. De är snarlika varandra. Med vissa lysande undantag. Det gör inget med upprepningarna - det går så bra att läsa ändå. Betyder alltså att jag har befunnit mig i Feist-land (-universum, -a?) sedan nyår ungefär. OCH JAG VILL INTE DÄRIFRÅN! Jo, jag läser lite annat emellan och nu väntar jag på Ellen Key-biografin
TV-tablåerna ar så urvattnade så det går faktiskt inte att hitta på  något positivt att säga. Bara repriser, alternativt att program startar så sent att jag inte orkar vänta. Har verkligen aldrig varit någon morgon-människa, men numera är jag ingen kvälls-människa heller.  Här gäller det alltså att ha en bra bok!
Käre Maken tränar för fullt inför Falkenbergs golfvecka som går av stapeln veckan som kommer. Själv önskar jag mer än något annat en klipptid på NK och ett enkelt sätt att ta mig dit. Min likhet med Madame Mim i Kalle Anka är nu alltför påtaglig för att kunna förbises så en tur till frisören är absolut nödvändig. Kan detta kopplas ihop på något sätt tro? Måste fundera.
Bild: Rosenfrossa. En av våra rosenbuskar, vi har ett ansenligt antal, de flesta som den här och endast en vit. Den kommer nog i morgon, skall försöka ta en fin bild, men den står lite avigt så det är svårt.
PS: Bodil Malmsten - denna underbart engagerade människa med sitt underbart engagerande språk! Läs bloggen Finistere lite längre ner på sidan, till vänster. Om jag finge rekommendera något (någon).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar