lördag 10 oktober 2009

En boja runt halsen

Jag menar inte att Obama inte skall trappa upp insatserna i Afghanistan. Han är nog tvungen att göra ett försök att vinna det kriget. Han skulle bara inte fått fredspriset. Det blir en boja runt halsen som kommer att hindra honom från att agera. Och vad skall han göra med pengarna? Han blir tvungen att skänka bort dem anonymt, allt annat vore kritik mot fredsprisjuryn. Han skulle ju kunna lägga dem på hög förstås, och starta ett fredscenter när presidenttiden är över, men . . . det låter ju lite tamt. Dessutom får den amerikanska högern vatten på sin kvarn - Obama som alltför europavänlig, inte populärt på hemmascenen. Utnämningen var kanske välment, men så fel!!!
Här är ny bild från min vildvuxna rabatt. Har här tänkt lite mer på färgbalans och ljus/skugga. Höstfärgerna är så fina nu. Idag skall jag göra så lite som möjligt har jag tänkt. Kanske går jag ned till stranden och dränker mina ramar till strandbilderna en stund. Käre Makens idé. Det är något poetiskt över det. Mina bilder blir inramade av havsdränkt fur, att jämföra med sjödränkt ek, som ju ska vara så fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar