måndag 19 oktober 2009

Hockeysöndag

Gårdagen tillbringades med att se ishockey. Varberg mötte Lerum i den nya ishallen 5 min från oss. I Falkenberg ligger nästan allt 5 min från oss. Och då bor vi INTE mitt i "sta´n". Rafael och småsnossorna kom ner för att se Alexander spela. Vi utgjorde en betydande del av publiken. Det var roligt och spännande att titta på, och så bra att vi äntligen fick se ishallen från insidan. Men det var KALLT! Särskilt om fötterna, moonboots hade varit på sin plats. Tunna promenadskor i tyg räcker INTE. Hade kaffe med mig och det var tur. Tips till komunen: Kaffe- och kak-automater skulle göra sig.
Så blev det middag och sedvanlig promenad till stranden.
Lyckades tajma in en intervju med Carl-Johan de Geer, en av mina favoriter, på TV i går. Och en Midsomer Murder jag inte sett. Trodde inte det fanns några. Dagen tillbringar jag i sängen läsande om alver och drakar, ser fram mot Sveriges Fulaste Hem ikväll. Bild ovan th: Emilia, farfar och Hamlet kollar stolpar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar