tisdag 20 oktober 2009

I finansvärlden

I dag skall jag till Skandia. De vill träffa mig. Och prata om mina pengar. Undrar om de tänker be om ursäkt? Dels för alla skandaler, dels för att jag inte kommer att få ut mer. Det vore på sin plats, men jag har inte mycket hopp. Det finns ju ett gott skäl till att mina fattiga små besparingar inte har förökat sig så värst. Pengarna har ju gått till vanvettshöga löner och fallskärmar. För min del kan de där gubbarna gärna hoppa utan fallskärm. Nu vet jag ju inte vem jag skall träffa, men är det en ung man med hög uppfattning om sin egen betydelse, kan jag tala om att detta mötet inte kommer att bli roligt för honom. Jag känner mig redan RETLIG och klorna håller jag alltid vässade. Har faktiskt inte känt mig så irriterad sedan jag attackerade den stackars psykiatrikern på Lundby, som försäkringskassan hade anlitat. Fast då var jag faktiskt mest arg för att det var så svårt att hitta parkering.
Skall sedan till NK för att fixa håret, en lyx jag tycker jag väl förtjänar. Skall sedan till Bukowskis med två små litografier, en Lennart Rohde och en Ardy Strüwer. Kommer ni ihåg Ardy? En liten rund man som gjorde roliga "stumfilmsskämt" med Lasse Åberg? För 100 år sedan? Tavlorna är inte så väldigt värdefulla, men det är ju lite roligt att se vad jag får. Hoppas, hoppas att några är intresserade. Nöjer mig med två intresserade på varje tavla.
Väldigt trevligt skulle det ju vara om jag hann titta lite i affärer innan det är dags att vända åter till Paradiset.

Foto från Falkenbergsk rabatt för någon vecka sedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar