torsdag 22 oktober 2009

Staden i mitt hjärta!

Höst i Göteborg. Bild från Heden.
Vad jag älskar Göteborg! Jodå, jag gillar Rom och London, Beijing, Florens, Venedig osv också, men Göteborg är och förblir hemma. Var jag än bor. Särskilt några asfalterade metrar runt NK - Arkaden - Fredsgatan. Lyckades igår fika två gånger på NK och en gång i Arkaden på Coffe shop i markplanet. Naturligtvis hann jag inte med Bukowskis, det fattade jag faktiskt innan vi åkte hemifrån, så jag slapp släpa tavlor runt hela sta´n. Besöket hos finansvalpen på Skandia var alltigenom lyckat. Rar ung man, med dialekt (jag är svag för dialekter, tappar garden direkt), påläst och trevlig. När jag började ironisera över Skandias affärer var han smart nog att hålla med. Dessutom hämtade han raskt kaffe till mig, ett trick som alltid går hem. Han får behålla mina surt förvärvade korvören ett tag, så får vi se hur det går.
Hade tänkt mig att gå på konstmuséet, men hann inte. Vill se Ivar Arosénius, men det får vänta till förhoppningsvis nästa vecka. Bild th från Drottninggatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar