lördag 30 juni 2012

På stranden idag

med kaffe, kanelbullar, tidningarna, vindskyddet och Käre Maken.Vi hittade en fin grop uppe på klitterna där vi kunde rigga vindskyddet. Det behövdes, tro mig, det blåste som sjutton. Måtte vädret hålla i sig. Skall man tro min app blir det regn i morgon igen. Nu är ju väderappen inte direkt ofelbar, så det finns fortfarande hopp.
Läser del två i Susan Howatchs St Benet-serie. Utspelar sig i ett Thatcherianskt 80-tals-London, främst i den del av London som såg Thatcher som sanningen och ljuset, d v s finansdistriktet. Det är roligt med alla uttryck: High-Flyer, Fluffettes, Boardroom Barracudas, t ex. Det här är en av mina favoritserier och nu var det länge sedan jag gick igenom den. Det gör att det är jätteroligt att återknyta bekanstskapen igen.
OBS att bilden inte är tagen med min vanliga kamera. Det syns alltför väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar