torsdag 25 september 2014

Promenad

Från hundpromenaden. Blåsig dag idag, havet dånar och Hamlet och jag är ensamma på stranden.
Fick för en gångs skull med mig kameran och tog några bilder jag gärna vill visa er. En av flera vinster med den dagliga promenaden är att det är så vackert där vi går. Så många spännande trädgårdar med påhittiga lösningar och fina idéer. Blir glad av detta varje dag.
Hamlet är inte lika glad. Han tycker det är onödigt med promenerandet och vill hem i varje korsning.

Har beställt Popular problems med Leonard Cohen.  Måste beundra en 80-åring som ger ut nytt material. Enligt recensionerna muttrar och mumlar han värre än någonsin, och det gör han ju så bra. Texterna skall vara lysande. Det är de ju alltid. CDON var vänliga nog att ge mig 50 kr i namnsdagspresent, de enda som kom ihåg min namnsdag, inklusive mig själv. Måste ju premieras på något sätt.

Ser att den nutida Sherlock Holmes-serien skall repriseras på kanal 8, söndagar 20.00. Tänker se den, särskilt första säsongen var lysande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar