torsdag 4 september 2014

Sensommar

God morgon!
Vaknade tidigt idag. Då skiner solen på våra blomkrukor vid entrén, så jag skyndade mig ut för att fotografera åt er. Hortensian har antagit sina höstfärger; rödare och mindre blå, men lika vacker för det.



Läser Tove Janssons Sommarboken. Sparsmakad och kärv i tonen. Rolig och vacker. Förstår så väl alla som läser om denna lilla klassiker varje sommar. Kommer nog att tillhöra den gruppen. Fast det kan ju inte bli förrän nästa sommar :-)


Ser SVTs nya brittiska storsatsning Det blodröda fältet. Sjuksköterskor i fält under 1:a världskriget. Verkar absolut lovande. Måste nog se om första avsnittet, missade massor, telefonen ringde. Ligger på SVTPlay, och i Telias programbibliotek. Önskar jag hade Comhems TiVo så jag kunde spela in som jag ville. Fast det är möjligt att jag är för lat för att spela in.

Har också varit och hälsat på lille Vincent, nu 12 veckor. En nöjd och belåten liten unge. Han växer som sig bör, det går svindlande fort.

Gamla Mammas gamla, men nyrenoverade lägenhet ligger ute sedan några dagar. Över
1 000 visningar av sidan. Vet inte vad den siffran säger, men hoppas det är bra. Här är länken: varsågoda att gå husesyn. http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-bagaregarden-ostra-centrum-goteborgs-kommun-jorgensgatan-2a-6568497



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar