lördag 13 september 2014

Sammanträffanden

Träffade helt oförhappandes på detta rara par i göteborgsvimlet. Kära Dottern och Lille Vincent.  Nej, vi hade inte stämt träff. Göteborg (Sveriges andra stad för mina utländska läsare) är en håla :-) Och det är ju trevlig ibland.
Ägnade annars dagen åt att shoppa tröjor på Newhouse. Gör gärna reklam för detta eminenta märke som har snygga kläder i mycket god kvalitet. Och detta tjänar jag ingenting på att skriva, det gör jag så gärna ändå. En svart och en vit stickad bommullspolo blev det. Precis rätt längd på dem. Perfekt nu i höst. Snygga byxor fanns det också, men jag behärskade mig. Med stor svårighet.

Läser Bildhuggarens dotterTove Janssons självbiografiska roman. En underbar bok. Om somrar och öar och skapande. Recenserades i Dagens Nyheter igår. Vilket sammanträffande det också! Läser idag och alla andra lördagar med njutning och intresse ovannämnda tidnings Boklördagsbilaga. Alltid intressant, alltid aktuellt, alltid något för mig.

Fler bilder från hundpromenaden: Grannars blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar